lørdag 23. januar 2010

Miljø- og toleransekurs og nye elgetreff



Nå har Goya og jeg begynt på milø- og toleransekurs! Har jo gått på noen lydighetskurs med henne, men fremdeles er hun betydelig lydigere inne enn andre steder.

Kurset skal være for de som ønsker " et utvidet samarbeid med sin hund og ikke minst kontroll i forstyrrende omgivelser". Jeg liker kurs hvor også fører blir utfordret til å tenke annerledes og dette virker absolutt som et slikt kurs. Første gangen trente vi blant annet på at hundene skulle sitte og legge seg med fokus på oss mens vi sto i en stadig mindre sirkel, videre sitt og bli mens instruktøren kastet leker, baller, pep med pipeleker, og gikk og løp mellom oss. Vi trente også på at hunden skulle kommanderes til sitt og ligg mens den var mellom bena våre, og mens vi gikk forsiktig over den. Det var gøy og veldig slitsomt for både meg og henne, men jeg gleder meg til neste gang.




Ellers har vi hatt vår vanlige lørdagstur og (jeg) har sett flere elg. Like morsomt hver gang! Goya ser dem ikke der de står helt stille inne i skogen. Nordmarkselgen er ganske så tam! Forrige helg skremte hun opp en elg mens hun var løs, men kom heldigvis rett tilbake til helg da jeg ropte. Hun er heldigvis lite fokusert på vilt så lenge...

2 kommentarer:

  1. Så flott hun er på det første bilde der! De har blitt så store syns jeg :)
    Spennende kurs høres det ut som også, lærerikt :))

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å høre mer om kurset.
    Så spennende med Elg på turnr deres.
    Her ser vi aldrig Elg, bare rådyr.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett