lørdag 9. januar 2010

Helg og elg

En strålende lørdag! Goya og jeg gikk en herlig tur til fots. Litt stressende å ha henne med på ski når det er masse andre folk i løypa. Hun er jo ikke helt "innkjørt" ennå, så det blir fort litt masete når vi møter masse andre folk og hunder. Og, i sele kan jeg ikke ha henne ennå for hun drar som en hest og det er jo alt for tidlig. Så, da ble det fottur i stedenfor skitur med familien.

Underveis på turen merket jeg at Goya så seg masse rundt og holdt seg nærmere og nærmere meg. Og, da jeg kikket inn i skogen sto det jammen to elger der og så på oss. Goya så dem ikke, men jeg tok henne i bånd allikevel. Dumt om hun skal jage dem og enda dummere bli sparket.

Jeg prøvde å få tatt bilde av dem, men da gikk de sin vei. Det var tydeligvis over grensen.
Uansett, en flott opplevelse!

6 kommentarer:

  1. Hei Else.
    Så koselig at du har lag deg en blogg.
    Artig å lese om Goya:-)
    Gi god jenta en klem fra meg.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. Det blir koselig å gølge dere!!! Vi har fjelldronningens Eroxie eller bare Roxie til daglidags!! Kom innom å se på bloggen vår!!
    Ha en fin helg!!

    SvarSlett
  3. Goya har blitt mye større siden Kongsberg:-) Hun ser mer voksen ut nå:-)

    Jeg så helt nye elgspor i trugeløypa mi i helga:-) Gøy å se dyr i naturen. Er du sikker på at Goya ville jaget på dem da?

    SvarSlett
  4. Goya har blitt kjempestor! En masse mørk pels som står rett ut. tror hun er ca 46 cm høy (men vi har litt nøyaktig målemetode - tommestokk og ark...). Ellers har hun blitt mye bredere også - litt tykk synes jeg, så hun er på lett diett. Skal stille i Letohallen til helge, så det blir spennede å se hva dommeren sier.

    Om å jage dyr - lurer på om hun ville ha løpt etter dem hvis de løp av gårde, men det er det vel mest rådyr som gjør om vinteren. Massevis av dem rundt her også. Så ingen elg i dag, men møtte en mann som hadde sett tre stykker rett ved der jeg gikk. han hadde kamera, så jeg fikk ihvertfall sett bildene....

    SvarSlett
  5. Hei! Så koselig med en ny lappeblogg :o)
    Goya hilste jeg på som bitteliten hos Fjelldronningen. Hadde vært moro å se flere bilder av henne!
    Hos oss er det mange blider av Fjelldronningens Hyva, du må bare ta en titt ;o)

    Man kan liksom aldri stole på at innkallingen sitter, når det dukker opp slike fristelser i løypa. Det er nok tryggest i bånd,ja. Eller langline.
    Lapphunden har det vel i seg, at den skal jage alt unna. Så da spørs det hvor modig Goya er?

    SvarSlett
  6. Så kjekt med ny lapphundblogg! Også fra samme oppdretter som Dixie! :D Det blir veldig gøy å følge med her framover! :D

    SvarSlett