tirsdag 23. november 2010

En flott høst med masse trening

Så stille som det har vært fra meg, skulle man kanskje tro at jeg hadde gått i hi. Men, nei - her har det vært en travel, men super, høst med massevis av morsom trening.

Goya og jeg har vært på fire runderingskurs og et feltsøkkurs ( i tillegg til det i september) og i tillegg går vi på konkurranselydighetskurs hver onsdag.

I rundering synes jeg det går stadig bedre. Nå er meldingen med løsbitt ganske sikker, og hun kommer fint inn til med på midtlinja med bittet før hun spurter ut igjen for å få smøreost (!!) hos figuranten.

De to siste helgene har vi rundert i snøen, men etter en litt humpete start, har det gått helt fint.
I helgen trente vi med figuranter i søppelkasser og i kompostgrinder... Litt spesielt å fortelle om på jobben er det jo, men kjempegøy for folk og hunder.
Rundering er virkelig Goyas favorittgjøremål. Når hun ser vår "faste" instruktør sitter hun og rister og piper av iver i bilen.

Når det gjelder lydighet går det også fremover, selv om det nok aldri blir hennes yndlingsgren.
Men, hun kan løpe i "ruta", apportere, litt avstandskommandering. Så hvs vi jobber godt i vinter håper jeg at vi kan bli klare til å starte LP 2 når det blir utesesong igjen. Flinke lille lappetussen min!

6 kommentarer:

  1. Det høres ut som både du og Goya stor koser dere med treningen.:-)
    Så voksen hun har blitt. Gleder meg til neste gang vi ses.

    SvarSlett
  2. Det slår meg hver gang du blogger Else, jeg synes dere er utrolig flinke til å gjøre nyttige ting sammen du og Goya:o)

    Jeg tror de fleste lapper jeg kjenner er mer glad i sporing, rundering etc. enn ren lydighet. Kanskje det føles mer "matnyttig". Flinke er dere i allefall, og vi synes det er moro å lese om dere. Vi er faktisk ganske så imponert. Stå på Else og Goya!

    SvarSlett
  3. Jeg er rent imponert over alt dere har fått til denne høsten, så moro å lese. Ordentlige flinke er dere, begge to!

    Ha en fin vinter, det må vel være noe av det beste med lappene våre - de er med på moro og trening selv i kulda!

    SvarSlett
  4. Dere er allså sååååååå flinke,Else!!!! Jeg er skikkelig imponert. Ikke rart Goya blir så flott som hun er. Skjønner godt du ikke har tid til å blogge hele tiden så opptatt som dere er.

    Ha en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  5. Så flinke dere er, jeg er skikkelig imponert over dere! Moro å lese om treningsiver og framgang. Goya må være veldig fornøyd med mor si, som blir med på slike spennende hundeting :o)

    SvarSlett
  6. Så gøy, Else! Morsomt å lese at det går så fint, og nok en bekreftelse på at fl er en prima hund! Men det henger jo en del på den som er i den andre siden av kobbelet også, så du har all grunn til å være stolt!

    SvarSlett