lørdag 19. juni 2010

Ett år (nesten) og sølvmerket



I dag hadde vi vår første start i lydighet! Poengene kunne absolutt vært flere, men hun lå fint på fellesdekken. Det har vi slitt med i det siste, så det var flott! Ellers får vi jobbe videre med lydighet i nærheten av fremmede hunder som gjør "rare" ting og at hun da fremdeles holder fokus på meg. Men, vi fikk godkjent på alle øvelser og dermed har vi klart sølvmerke i lydighet! Hurra for oss. Jeg blir jo helt rørt over den lille lappetussen min.
I morgen blir Goya ett år! Ganske utrolig at hun bare har bodd hos oss i ti måneder. Det kjennes ut som om det er mye lenger. Heldige oss som fikk en så flott "gråhund". De fleste tror fortsatt at hun er en slags blanding av elghund. Men, for meg som er så glad i elghunder er jo det helt greit.

9 kommentarer:

  1. Gratulerer Else og Goya, så moro. Stor pågangsmod du har, Else, flinke dere er til å trene på både lydighet, spor og rundering.
    Rundering har jeg ikke prøvd og må innrømme jeg har vært litt slapp med Chicko til å bli med på trening, men aldrig for sent og jeg har veldig lyst å komme igang.
    Goya er kjempefin i sin "ulvedrakt" og minder oss om mor Bju`Ti.
    Lykke til videre, spennende å få høre hvordan det går.
    Vi ses vel på Biri?

    SvarSlett
  2. Gratulere Goya med 1 års bursdag i morgen!!!
    Syntes det året har gått fort, jeg.
    Så mye du klart dette året, hvis matmor fortsetter å trene så masse med deg, ja da kommer du snart til eliten.
    Klem fra Inger og stort nuss på nesen fra Chicko.

    SvarSlett
  3. Hipp, hipp hurra for Goya som har blitt ett år!!!!! Og hipp, hipp hurra for Goya og Else som har vært kjempeflinke og tatt sølvmerket i lydighet. Imponerende!!!! Dette var gøy å lese Else!!!

    SvarSlett
  4. Gratulerer med sølvmerket og med bursdag! Håper feiringen blir finfin for en vakker jente!

    Ang. antagelser om hva hun er blandet av, så hadde jeg en her om var imponert over hvor pent Frost gikk i bånd. Jeg takket pent (og ble fryktelig stolt!). Så sier han at min hund var en blanding han aldri ville prøvd seg på - det måtte da være en intens blanding; husky og toller! Hahaha, når jeg fortalte at han var renraset lurte han på om jeg var sikker! Hahaha, folk er morsomme :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med sølvmerket :D Fellesdekken er en vanskelig øvelse,så kjempeflott at hun lå så bra :)

    Og gratulerer med 1årsdagen :D

    SvarSlett
  6. Gratulerer, Else! Dere har jammen jobba bra! Og gratulerer med ettårsdagen, Goya!

    Gleder oss til å se dere igjen! Vi skal trene litt rallylydighet på banen i morgen kl 20.00, og dere er velkomne!

    SvarSlett
  7. Gratulerer med dagen til Goya! :D
    Så utrolig flinke dere er til å trene, da! Sølvmerket etter bare ett år, må jo være kjempebra! :D Gratulerer med det også! ;D

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dagen OG med sølvmerket! Jammen er dere flinke :o)))

    SvarSlett
  9. Så flink du og Goya er!!! :)
    Gratulerer så masse med sølvmerket!

    Hva het forresten den hundebørsten du brukte på Goya? Kid har begynt å slippe litt pels, så trenger en børste som er litt effektiv ;)

    SvarSlett