søndag 28. februar 2010

Masse snø og ferdig med miljø- og toleransekurs


Som nesten alle steder, bare snør og snør det i Oslo. Nå har vi i flere uker jobbet med å spa frem gjerdene slik at Goya ikke skal hoppe over. Ser egentlig ganske morsomt ut med masse snø midt i hagen og dype "vollgraver" foran gjerdene. Men, i går innså jeg at det ikke gikk lengre, så nå har vi kjøpt inn masse løse grinder som skal festes på toppen av gjerdet til snøen smelter. Lille jenta elsker jo å være ute og jeg vil gjerne at hun skal få gå løs. Så nå får mannen min ta frem sin kreative side og finne ut hvordan han skal feste dem.


Ellers er vi ferdige med miljø- og toleransekurset. Det var vedig gøy! Vi har blant annet trent på å hoppe opp (og bli sittende og liggende) på ulike ting. Strøkasser, ramper, murer osv. Det har virkelig blitt atferd som hun tilbyr av seg selv. For moro skyld ba jeg datteren min balansere på muren på bildet uten å si noe. Og, hva skjer? Jo, en liten lapphund hopper opp og trasker etter henne..... Morsomt å se når hunden synes det er gøy og får selvtillit av å mestre ting.
På onsdag begynner vi på bronsemerkekurs. Det blir spennende!

6 kommentarer:

  1. Du må ta bilde av gjerden når mannen din har vært kreativ:o)

    Så flinke dere er som går på kurs. Jeg har aldri hørt om miljø- og toleransekurs, men det hørtes båe nyttig og gøy ut!

    Lykke til på bronsemerkekurset:o)

    SvarSlett
  2. Morsomt kurs du har gått på! Hvem er arrangør? Og hvor skal du gå på bronsemerkekurs?

    SvarSlett
  3. Kjempemorsomt kurs med masse øvelser jeg aldri hadde kommet på selv, selv om jeg har prøvd å være flink med sosialiseringen. Det er "Hund i sentrum" som har kurset. De har egne nettsider. Det har i tillegg til alle de litt kreative øvelsene vært mye fokus på motivasjon, at fører skal være morsom osv. Veldig nyttig for Goay og meg. Goya er veldig lettlært, men mister fort motivasjonen.

    SvarSlett
  4. skal gå på bronsemerkekurs på Kjeller. Også i regi av Hund i sentrum. (selv om Kjeller ikke er i noe slags sentrum.... Der har jeg bodd i ett år!)

    SvarSlett
  5. Da skal jeg jammen se nærmere på dem. Det tar ikke så lang tid å kjøre til Kjeller, og vi er klare for nye utfordringer! Har tatt alle kurs på "Din beste venn", og må videre! Har ikke funnet noen treningsgruppe eller hundeklubb som passer ennå. Skal se nærmere på Lørenskog hundeklubb.

    SvarSlett
  6. Artig å høre om kurset! Der fikk vi noen gode ideer. Jeg syns også det kan være en utfordring å holde motivasjonen oppe. Lappene går fort lei ved for mange gjentagelser, og da vil de bare IKKE mer.
    Lykke til på nye kurs!

    SvarSlett