lørdag 13. februar 2010

halvtårskontroll og "litt" lus


For en stund siden lurte jeg litt på om Goya hadde lus, men fant ingenting.

Men, da vi var på halvtårskontroll i går (ja da, hun er snart 8 måneder) fant jammen dyrlegen et tomt luseegg. Sukk! Men han ga henne dråper og sa at det holdt med 1 kur og noen dagers "karantene". Så vi får satse på det!


Ellers får jeg nå testet ut hvor bra det faktisk virker å rope "hun har lus" når andre løse hunder nærmer seg. Jeg har lenge slitt med at når jeg trener på at hun skal oppføre seg "behersket" når det kommer andre hunder, lar andre folk hundene sine nærmest overfalle Goya uansett om de ser at jeg driver å dresserer noe veldig. Kanskje jeg skal fortsette å si at hun har lus.....


Av andre ting fra undersøkelsen kan jeg nevne at hun var 15,1 kg og akkurat passe tykk. Det var godt å høre siden hun har vært på lett slanking nå i et par måneders tid. Hun var litt stiv i høyre hofte, men det håper jeg at bare er forbigående. Dyrlegen er i hvertfall kjemepdyktig så der vil jeg ihvertfall få god oppfølging hvis det er noe. Markekur var inkludert i lusemiddelet, så nå tror jeg det meste skal være ok.
Den hunden ELSKER å være hos dyrlegen og logrer til alle hun ser, selv mens hun blir undersøkt av dyrlegen. Da er det greit å dra dit.

4 kommentarer:

  1. Du høres perfekt ut, Goya! Noen skarve luse-egg skremmer ikke deg, men kan skremme vettet av mange andre. Garantert en effektiv taktikk!
    Ha en fin søndag :o)

    SvarSlett
  2. Så gøy å se at dere har en blogg!!! Tenk at jeg var nede hos Sissel og Per og koste med Goya når hun var bitteliten - ingen underdrivelse å si at hun har blitt ei stor, vakker jente:o)))

    Det "lusetrikset" var kjempelurt!!! Veldig irriterende når folk bare lar hundene sine "buse" på synes jeg. Det HENDER at vi prøver å trene på hilsing;o)

    Håper hun blir bedre i hofta si' snart, også er dere jo heldige da, som har ei jente som elsker å være hos dyrlegen:o)

    SvarSlett
  3. Nydelig jente, Goya! Vi treffer på søster Giza rett som det er, - og de er kusiner med Emma! Lykke til med avlusinga! Høres ut som et effektiv "virkemiddel" i trening;o)

    SvarSlett
  4. Ja, denne lusen er kjempe effektiv på andre hundeeiere, hi hi :))

    Så lett hun er :) Kid skal jeg veie hos dyrlegen i morgen, men jeg kan tippe 20 kg :P
    Vi skal sjekke ut rumpeaking og flekken på innsiden av låret.

    SvarSlett